Pagină secundară

Reveniti la pagina principala.

Toate detaliile, care Va intereseaza!

ŠKODA KODIAQ - SPECIFICATII TEHNICE

Dimensiunile automobilului

Siguranta

Limitator de viteza

Dupa cum ne sugereaza si denumirea, aceasta setare limiteaza viteza maxima a vehiculului. Conducatorii auto pot seta o viteza maxima cuprinsa intre 30 si 210 km / h dupa care sa fie cu ochii pe drum. Spre deosebire de sistemul de control al vitezei de croaziera, care mentine o viteza setata, Speedlimiter permite soferului sa calatoreasca cu orice viteza pana la, dar care nu depaseste limita setata anterior. Din motive de siguranta, aceasta caracteristica este temporar dezactivata in timpul derularii (cand pedala de acceleratie este complet apasata).

Alte caracteristici de siguranta

Noul model ŠKODA KODIAQ este proiectat si prevede siguranta fara compromisuri. Pe langa sistemele de siguranta deja descrise, urmatoarele caracteristici sunt disponibile, atat in echiparea de baza, cat si ca optiune adaugatoare pentru KODIAQ:

› Sistema ABS asigura rotirea rotilor in timpul franarii de urgenta sau la franarea pe suprafete alunecoase.

› Prin marirea presiunii de franare, asistenta la franare ajuta soferii in situatiile in care este necesara o franare de urgenta. Aceasta poate duce la o reducere semnificativa a distantei de franare necesara.

› Sistema MSR controleaza blocarea rotilor motoare, care poate aparea atunci, cand soferul incetineste pe o suprafata neteda.

› Sistema ASR asigura o pornire si o accelerare fara alunecare.

› Sistema EDL ajuta la accelerare sau la conducerea in deal cu un nivel scazut de tractiune sub una din rotile motoare.

› Sistema XDS + ajuta soferul in timpul efectuarii virajelor si asigura manevrarea neutra a vehicolului in timpul virajelor dinamice. Electronica simuleaza, in mod preventiv, prezenta unui diferential cu auto-blocare pentru a imbunatati dinamica de tractiune si de conducere in timpul virajelor. Ca urmare, vehiculul va putea fi manevrat mult mai sigur si natural.

› Monitorizarea electronica a presiunii in anvelope informeaza soferul despre presiunea in anvelope.

› Sistema Hill-Hold Control (optional) ii ajuta soferului sa porneasca de pe o panta in conditii de siguranta. Sistemul se activeaza pe pantele de 5 grade sau mai mult si asigura o pornire usoara si sigura in miscare, fara utilizarea franei de mana. Sistemul mentine masina din rulare inapoi.

› Luminile de avarie intermitente (intermitent stop spate) reduc riscul de impact din spate, in special atunci, in caz de franare brusca, in fata unui obstacol neasteptat.

Conducerea vehicolului

Tractiune pe patru roti

Noul model ŠKODA KODIAQ este disponibil cu cea mai recenta versiune a ambreiajului multi-disc controlat electronic. Patru motoare (1.4 TSI/110 kW, 2.0 TSI/206 kW, 2.0 TDI/110 kW and 2.0 TDI/140 kW) sunt disponibile cu tractiune integrala de ultima generatie, garantand o dinamica optima, cel mai inalt nivel de siguranta activa si consum mai mic de combustibil. Distributia variabila a cuplului pe toate cele patru roti este controlata automat si depinde de mediul de manevrare. Cuplul pentru puntea spate este calculat de unitatea de comanda centrala. Ajustarile se realizeaza prin presiune variabila pe discurile ambreiajului.

Tehnologii ”Ecologice”

Tehnologia Cilindrilor Activi (ACT)

ACT inseamna, ca al doilea si al treilea cilindru sunt temporar opriti. In modul cu doi cilindri, motorul functioneaza mai eficient. In functie de stilul de condus, tehnologia poate scadea consumul cu mai mult de 0.5 l/100 km. ACT este activat la turatiile motorului cuprinsa intre 1,400 si 4,000 rpm si a unui cuplu cuprins intre 25 si and 100 Nm si cu viteze de pana la 130 km / h.

Sistemul Start-Stop

Ideea sistemului Start-Stop este de a opri motorul, de fiecare data cand nu este nevoie sa functioneze, o caracteristica deosebit de practica in mediu urban, care reduce semnificativ consumul de combustibil. Sistemul Start-Stop este activat automat dupa pornirea motorului si poate fi oprit manual in orice moment.

Sistemul Start-Stop
Sistemul Start-Stop
Recuperarea energiei la franare

Ce se intampla atunci, cand se recupereaza energia? Energia cinetica este transformata in electricitate utilizabila, stocata in baterie sau utilizata in sistemele electrice. In timpul franarii motorului, alternatorul furnizeaza energie dispozitivelor electrice si reincarca bateria. Acest lucru economiseste consumul de carburant.

Recuperarea energiei la franare
Recuperarea energiei la franare
Modul Eco (Selectarea modului de a conduce)

Unul dintre modurile oferite de sistemul de selectare a modului de a conduce este Eco - un mod pentru soferii constienti de mediul inconjurator, care transforma conducerea economa intr-o prioritate. O caracteristica specifica, a masinii cu transmisie automata DSG, este modul Eco de mers datorita inertiei. Modul mers datorita inertiei este utilizat atunci, cand conduceti fara a tine piciorul pe pedala de acceleratie.

Recomandare privind viteza

Alegerea corecta a raportului de transmisie poate economisi combustibilul si poate creste confortul de a conduce. Turatiile reduse ale motorului inseamna reducerea consumului de combustibil si functionarea mai silentioasa a motorului. Simbolurile din coltul de sus, din dreapta al afisajului confirma, fie ca viteza actuala este corecta, fie recomanda schimbarea in sus sau in jos a treptei de viteza.