Pagină secundară

Toti parametrii, pe care îi căutati!

OCTAVIA COMBI – SPECIFICATII TEHNICE

Dimensiunile automobilului


Sigurantă

Alte caracteristici de sigurantă

ŠKODA OCTAVIA oferă sigurantă fără compromisuri. Datorită nivelului ridicat de sigurantă oferit, noua ŠKODA Octavia COMBI a obtinut cinci stele la testele de impact Euro NCAP în anul 2013. Pe lângă sistemele de sigurantă deja descrise, următoarele caracteristici sunt disponibile, atât în dotarea standard, cât si ca optiune adăugătoare pentru Octavia COMBI:

› EDL (blocarea electronică a diferentialului) ajută la accelerare sau la urcarea în deal, cu tractiunea redusă sub una din roti.
› XDS + ajută soferul în timpul efectuării virajelor si asigură manevrarea neutră a vehicolului în timpul virajelor dinamice. Electronica de control simulează, în mod esential, prezenta unui diferential cu auto-blocare pentru a îmbunătăti dinamica de tractiune si de conducere în timpul virajelor. Ca urmare, vehiculul va putea fi manevrat mult mai sigur si natural.
› Sistemul ABS (Sistem de antiblocare a frânelor) asigură blocarea rotilor în timpul frânării de urgentă sau la frânarea pe suprafete alunecoase.
› Sistemul MSR controlează blocarea rotilor motoare, care poate apărea atunci, când soferul încetineste pe o suprafată netedă.
› Prin cresterea presiunii de frânare, asistentul de frânare ajută soferul în situatiile, în care este necesară o frânare de urgentă. Acest lucru poate reduce, în mod semnificativ, distanta de frânare necesară.
› Sistemul ASR (sistemul de reglare a fortei de tractiune) . Sistemul anti-alunecare modulează automat rotile în timpul accelerării, care se rotesc pe loc pe suprafete alunecoase.
› Monitorizarea electronică a presiunii în anvelope (dotarea optională) informează, în permanentă soferul despre presiunea în anvelope.
› Optiunea Hill-Hold Control (optional) îi ajută soferului să pornească de pe o pantă în conditii de sigurantă. Sistemul se activează pe pantele de 5 grade sau mai mult si asigură o pornire usoară si sigură în miscare, fără utilizarea frânei de mână. Sistemul mentine masina din rulare înapoi sau stagnare.
› Lămpile de frână intermitente (intermitent stop spate) reduc riscul de impact din spate, în special atunci, când se apropie de blocajele de trafic pe autostrăzi sau, în caz de frânare bruscă, în fata unui obstacol neasteptat.

Tractiune integrală

Tractiune integrală

Skoda Octavia COMBI, cu tractiune integrală inteligentă oferă aderentă si tractiune înaltă în diferite conditii de manevrare a automobilului. Sistemul de transmisie cu cuplaj multi-disc controlat electronic înregistrează chiar si cea mai mică schimbare ce survine sub capota OCTAVIA COMBI în milisecunde. În conditii normale, masina va merge în mod obisnuit cu tractiune din fată. Pe când în zăpadă, noroi sau gheată automobilul activează automat modul de tractiune pe patru roti, fără nici măcar să observati acest fapt. Distributia variabilă a cuplului pe toate cele patru roti este controlată automat si depinde de mediul de manevrare. Cuplul ideal pentru puntea spate este calculat de unitatea de comandă. Ajustările se realizează prin presiune variabilă pe plăcile ambreiajului.

Tractiune integrală
Tractiune integrală

Tehnologii verzi

Sistemul Start-Stop

Ideea sistemului Start-Stop este de a opri motorul, de fiecare dată când nu este nevoie să functioneze, o caracteristică deosebit de practică într-un mediu urban, care reduce semnificativ consumul de combustibil. Sistemul Start-Stop este activat automat după pornirea motorului si poate fi oprit manual în orice moment.

Sistemul Start-Stop
Sistemul Start-Stop
Recuperarea energiei la frânare

Ce se întâmplă atunci, când se recuperează energia? Sarcina motorului poate fi redusă si poate fi obtinută o functionare mai economică a acestuia, gratie functiei de recuperare a energiei de frânare, care utilizează energia cinetică pentru a încărca acumulatorul masinii. În timpul frânării motorului, alternatorul furnizează electricitate la aparate si reîncarcă bateria. Acest lucru economiseste consumul de carburant.

Recuperarea energiei la frânare
Recuperarea energiei la frânare
Modul Eco (Selectarea modului de a conduce)

Unul dintre modurile oferite de sistemul de selectare a modului de a conduce este Eco - un mod pentru soferii constienti de mediul înconjurător, care transformă conducerea economă într-o prioritate. O caracteristică specifică a modului Eco este modul de mers datorită inertiei la masinile cu transmisie automată DSG. Modul mers datorită inertiei este utilizat atunci, când conduceti fără a tine piciorul pe pedala de acceleratie.

Recomandare privind viteza

Alegerea corectă a raportului de transmisie poate economisi combustibilul si poate creste confortul de a conduce. Vitezele reduse ale motorului înseamnă consumul redus de combustibil si functionarea mai silentioasă a motorului. Simbolurile din coltul de sus, din dreapta al afisajului confirmă, fie că viteza actuală este corectă, fie recomandă schimbarea în sus sau în jos a treptei de viteză.