Pagină secundară

Reveniti la pagina principala.

Toate specificatiile pe care le căutati

SPECIFICATIILE TEHNICE ALE NOII ŠKODA SUPERB COMBI

Dimensiuni generale


Siguranta

Limitatorul de viteză

Asa cum sugerează si numele, această functie limitează viteza maximă a autovehiculului. Soferii pot seta o viteză maximă cuprinsă între 30 si 210 km/h si se pot concentra în continuare pe condus. Spre deosebire de Sistemul Cruise Control, care mentine viteza constantă, Limitatorul de viteză îi permite soferului să circule cu orice viteză doreste, dar nu mai mare decât valoarea predefinită. Din motive de sigurantă, această functie este temporar dezactivată în timpul kick-down-ului (atunci când pedala de acceleratie este apăsată la maxim).

Limitatorul de viteză
Limitatorul de viteză
Alte dotări de sigurantă

Noua ŠKODA SUPERB COMBI este sinonimă cu siguranta fără compromisuri. Următoarele dotări sunt disponibile în echiparea standard sau în cea optională a noii ŠKODA SUPERB COMBI:

› Sistemul ABS împiedică blocarea rotilor în timpul frânărilor de urgentă sau pe suprafete alunecoase.

› Prin sporirea presiuni lichidului în circuit, sistemul de asistentă la frânare ajută soferul în situatiile în care se impune frânarea de urgentă. Interventia acestui sistem poarte determina diminuarea semnificativă a distantei de frânare necesare.

› Sistemul MSR preîntâmpină blocarea rotilor motrice, fenomen care se poate produce atunci când soferul decelerează autoturismul pe o suprafată netedă.

› Sistemul ASR asigură pornirea si accelerarea lină a masinii, fără ca rotile să patineze pe suprafete alunecoase.

› Diferential blocabil electronic (EDL) îsi face simtită prezenta la accelerări sau la urcarea unor pante unde una dintre rotile motrice are aderentă scăzută.

› Functia XDS+ ajută soferul în timpul efectuării virajelor bruste si asigură comportamentul neutru al automobilului pe durata conducerii dinamice pe serpentine. Esentialmente, comenzile electronice simulează prezenta unui diferential autoblocabil pentru a îmbunătăti tractiunea si dinamica de conducere în timpul efectuării virajelor. Drept urmare, automobilul va rula în cube cu mai multă sigurantă si mai natural decât înainte.

› Sistemul Electronic de Monitorizare a Presiunii în Pneuri îl tine pe sofer oricând informat în legătură cu presiunea din pneurile autoturismului.

› Sistemul optional de asistentă a controlului urcării în pantă (Hill Hold Control) ajută soferul să înceapă să urce cu masina în pantă în conditii depline de sigurantă. Sistemul se activează în mod automat în cazul urcării pantelor cu o înclinatie de cel putin cinci grade si asigură începerea usoară si sigură a urcusului fără folosirea frânei de mână. El previne deplasarea înapoi sau oprirea masinii în pantă.

› Sistemul de clipire intermitentă a stopurilor de frână reduce riscul lovirii din spate a autoturismului, în special atunci când acesta se apropie de eventuale blocaje pe autostradă sau în cazul în care soferul frânează brusc în fata unui obstacol neasteptat.

Sistemul de propulsie si de directie

Sistemul de tractiune integrală

Noua ŠKODA SUPERB COMBI vine echipată din fabrică cu ambreiaj multidisc controlat electronic. Cele patru tipuri de motoare (1.4 TSI/110 kW, 2.0 TSI/206 kW, 2.0 TDI/110 kW si 2.0 TDI/140 kW), care pot fi împerecheate cu modernul sistem de tractiune integrală, garantează o dinamică optimă a condusului, cel mai înalt nivel de sigurantă activă su un consum economic de carburant.

Distributia cuplului dezvoltat de propulsor la toate cele patru roti se face automat si depinde de conditiile în care este condus autoturismul. Cuplul ideal pentru puntea spate este calculat de către unitatea de comandă. Modificările sunt efectuate în functie de presiune variabilă extercitată asupra plăcilor de ambreiaj.

Sistemul progresiv de directie

Acest sistem asigură pentru noua ŠKODA SUPERB COMBI o manevrabilitate mai bună si agilitate la efectuarea virajelor. Sistemul progresiv de directie modifică raportul de transmisie în functie de cât de mult este rotit volanul. Acest sistem este disponibil doar în cazul masinilor echipate cu sasiu sport.

Tehnologii Ecologice

Tehnologia Active Cylinder (ACT)

Tehnologia ACT întrerupe temporar alimentare cu carburant al celui de-al doilea si celui de-al treilea cilindru. Această tehnologie face ca motorul autoturismului să functioneze mai eficient. În functie de stilul de condus, Tehnologia ACT poate diminua consumul de carburant cu peste 0.5 l la 100 km. Tehnologia ACT poate fi activată la o turatie a motorului cuprinsă între 1,400 si 4,000 de rotatii pe minut (rpm), la un cuplu cuprins între 25 si 100 Nm si la viteze de maxim 130 km/h.

Sistemul Start-Stop

Ideea Sistemului Start-Stop este aceea de a opri motorul autoturismului de fiecare dată când acesta nu mai este nevoie să functioneze; acest sistem este extrem de practic în special în mediul urban deoarece diminuează semnificativ consumul de carburant. Sistemul Start-Stop se activează în mod automat după pornirea motorului si poate fi oricând dezactivat manual.

Sistemul Start-Stop
Sistemul Start-Stop
Sistemul de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare

Ce se întâmplă atunci când energia cinetică pierdută la frânare este recuperată? Această energie este transformată în curent electric utilizabil, care este stocat în acumulatorul autoturismului sau folosit de instalatia electrică a acestuia. În timpul cât se foloseste frâna de motor, alternatorul furnizează curent electric diferitelor dispozitive ale masinii si reîncarcă acumulatorul. Astfel, se economiseste carburant care altfel ar fi consumat pentru cele descrise mai sus.

Sistemul de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare
Sistemul de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare
Modul Eco (Functia Driving Mode Select (Functia de Selectare a Modului de Conducere))

Unul dintre modurile de conducere oferite de Functia Driving Mode Select (Functia de Selectare a Modului de Conducere) este Modul Eco – acest mod este destinat soferilor care doresc să protejeze mediul înconjurător si care fac din conducerea economică a unui autoturism o prioritate. O functie specifică Modului Eco este Functia Coasting (de decuplare a motorului de la transmisie), functie care poate fi activată doar în cazul masinilor cu transmisie automată DSG. Functia Coasting (de decuplare a motorului de la transmisie) se activează atunci când soferul conduce autoturismul fără a apăsa pedala de acceleratie.

Sistemul Active Air Blades (Sistemul de Grilă a Radiatorului cu Directionare Activă a Fluxului de Aer)

Sistemul Active Air Blades (Sistemul de Grilă a Radiatorului cu Directionare Activă a Fluxului de Aer) reduce rezistenta aerodinamică la înaintare a noii ŠKODA SUPERB COMBI, diminuând astfel consumul de carburant si emisiile poluante ale motorului. Dacă motorul sau sistemul de aer conditionat nu functionează la capacitate maximă, prizele de aer se închid iar curentii sunt ghidati către părtile laterale ale caroseriei autovehiculului al cărui motor va consuma mai putin carburant. De asemenea, Sistemul Active Air Blades (Sistemul de Grilă a Radiatorului cu Directionare Activă a Fluxului de Aer) ajută la încălzirea mai rapidă a motorului după prima pornire.

Sistemul Gear Recommendation (Sistemul de Recomandare a Treptei de Viteză)

Alegerea corespunzătoare a treptei de viteză poate diminua consumul de carburant si poate spori confortul ocupantilor masinii în timpul rulării acesteia. Simbolurile afisate în coltul superior drept al Panoului de Instrumente fie confirmă faptul că treapta de viteză în care rulează masina este cea potrivita, fie recomandă selectarea unei trepte superioare sau inferioare de vitează.

Sistemul Gear Recommendation (Sistemul de Recomandare a Treptei de Viteză)
Sistemul Gear Recommendation (Sistemul de Recomandare a Treptei de Viteză)