Stiati că ŠKODA este al 3-lea producător de masini cel mai vechi din lume?


ISTORIA

Mecanic si librarist, a.1895.

La sfârsitul lunii decembrie a anului 1895, pasionatii de ciclism mecanicul Václav Laurin si librarul Václav Klement au început fabricarea bicicletelor de design propriu sub nume patriotic - Slavia , ce se potrivea perfect cu sentimentul national prevalat în acel moment.

Primul Logo – Slavia.

Biciclete și motociclete au fost fabricate în atelierul din Mlada Boleslav numit Slavia. Sigla era o roată cu frunze de tei, concepute să simbolizeze popoarele slave. Mai târziu în logo-u au fost adăugate numele fondatorilor companiei (Laurin & Klement), care ulterior a devenit baza noului logo.

Motociclete

Câtiva ani mai târziu, în 1898, Laurin & Klement a început productia de motociclete, care în curând a devenit populară si a primit mai multe premii în competitiile de curse.

Prima masină

Până în 1905, compania a redus productia de motociclete si s-a mutat la productia de masini. Ca si motocicletele, primul auto al companiei Laurin & Klement numit Voiturette A a devenit extrem de popular, iar mai târziu s-a transformat într-un arhetip ceh de automobile clasice.

ŠKODA Vision E

În aprilie 2017, conceptul VISION E a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Shanghai, marcând începutul erei electrice în istoria mărcii. El demonstrează viziunea companiei asupra transportului individual al viitorului. Clasa coupe SUV cu cinci usi , cu un design luminos si expresiv, poate călători până la 500 de kilometri pe electricitate si respectă pe deplin al treilea nivel de conducere autonom. ŠKODA planifică o electrificare pe scară largă a gamei sale si până în 2025 va oferi clienților cinci autovehicule complet electrice în diverse segmente.

ŠKODA KAROQ

Noul SUV, introdus prima dată la Stockholm în mai 2017, are un design dinamic si spectaculos. Printre caracteristicile masinii - volumul portbagajului de 1630 litri, lumini LED si - pentru prima dată pe modele ŠKODA - complet personalizabil panoul de instrumente digitale. Cu ajutorul ŠKODA KAROQ, marca cehă îsi continuă campania de extindere a gamei în segmentul SUV.